Mallis

Ja som sakt så var jag på mallorca en vecka och njöt lite. Andra semestern i spanien på två veckor. Helt underbart. Fast om sanningen ska fram så är jag mätt på att ligga i en solstol och gå i samma affärer dagarna långa. Det är ju samma sak i alla affärer oavsett var man är, nästa. Men det är skönt att äta en massa god mat och bara inte göra något. Faktum var att efter två dagars solande och badande började det bli spring i mina ben. Så jag var med på de olika aktiviteterna som fanns på hotellet, vattenpoolo, olympic day med fotboll, lekar och frågatävlingar. Vattenpoolo var grymtkul och alla machofarsorna var med och spelade coola. Synd för dem att jag ägde i bassängen, gjorde flera mål och var helt enkelt grym. Kände mig väldigt rastlös då och då och ville tillbaks till verkligenheten men jag passade på att njuta och bara ta det lungt vilket var svårt.

Fick se Maxs lillebrors första raggning (han är sju år) Han hade under denna semester lärt sig att simma (läs spratla under vatten med de rätta rörelsena då och då men fram kom han) En flicka i hans ålder satt me fötterna i vattnet och då  går han och sätter sig bredvid och säger:

Jag kan simma under vatten!
Varpå flickan lyser upp och säger:
Får jag se!

Max lillebror satte på sin cyklop och hoppade i vattnet och visade sina färdigheter som verkligen imponerade på flickan. Några dagar seanre visade han sin lösa tand för henne och hon blev om inte mer imponerad då. Det hade kunnat bli en match made in heaven men vi var tvunga att flyga hem, men man vet aldrig kanske korsar deras vägar varandra igen och då kanske maxs lillebror kan visa upp andra färdigheter.

Jag fick även en blomma av maxs lillebror och ifrågasatta max varför det var så länge sedan jag fick några blommar av honom. Han bara log lite så där manligt överlägsen. ha sa jag och varnade honom för att jag kanske byter ut honom mot en yngre och spinkigare version. MMM men jag lär behöva mer att bli imponerad av en vattenspratling och lösa tänder fast att det i sig är väldigt bra färdigheter för en sjuåring=)


                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0