Nr1

Var och tränade med Qingen idag och la upp valpkursen inför hösten. Ska bli kul att träffa alla valpar som kommer vara helt galna och deras förvirrade mattar och hussar.
Passade på at träna Qing med det mesta. Han har även tränats på att vara själv hemma idag så han var helt uttråkad så när jag kastede bollen första gången till honom som belöning tog han några extra runder för han hade så mycket energi. Fotfåendet gick som en dans, han är så grym på det. Men vi tränade det mesta och han är så go min kille se ut som en krabba när han letar sig in i rutan. rör sig i sidled och ja ser konstigt ut. I måndags var det agility och det gick som det gick. Qing har inte haft några träningsrutiner under sommaren vilket verkligen syns, han var sprallig och okoncentrerad men han klaraade säcken utan hjälp vilket var en stor steg framåt. Men han flippade lite väl ofta och nästa gång blir det koppeltvång  efter första utflippningen. hmmm undrar om instruktören menade mig=) Jaja. Qing är som han är och jag försöker verkligen för jag vill inte att han springer iväg till andra hundar mitt iallt. Men det krävs full koncentration från mig och full rulle hela tiden, Vilket kan göra att jag tynar bort eftersom det bli massa spring. haha jenny the streck... tur jag käkar massa onyttigt så jag inte försvinner helt. Har cyklat hit och dit och upp och ner idag för att gå ut med Qing på rasten och sen hämtade jag honom och hela grejen tröttar ut en men jag gör allt för honom. ALLT!

Just nu sover han med en av sina nallar ser mysigt ut, ska dock dra upp honom och ge honom ögonsalvan och kissa en sista gång innan vi ska nanna. Min fina kille!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0