träning...

Idag var det verkligen dags att träna lite med Qing. Har inte tränat på ett tag och det märktes idag, han var lite ofokuserad och hade inte en väldigt bra position vid fotgåendet. Men jag är sugen på att träna nu så det kommer gå bra. Apporteringen gick bra fast att han koncentrerade sig på allt annat. Just nu har Qing det väldigt jobbig för han tjejpolare akita löper och hon luktar så otroligt gått. De leker även väldigt bra tillsammans och eftersom jag och akitas matte bor så näara så träffas vi ofta med hundarna. Så Qing gnäller efter henne och drar hem till akita. Men som tur är så är aktia bortrest nu ett tag så at Qing akn få lugn sig. Inte nog med det utan han har fått förhudskatarr. Väldigt vanligt för valpar men även få vuxna hundar. Jag har sett att det varit något på G och torkat det med papper. Men idag när jag stod utanför elgiganten med Qingen i bilen för max skulle köpa pspspel så gosade jag lite med Qingen som satt i buren och såg att det var helt varigt så vi åkte direkt till djursjukhuset och fick prata med en sköterska där och fick köpa medicin. En spruta som man ska tvätta rent med, spruta in i snoppen gissa om qing tyckte det avr läskigt, men han låg fint och gnällde lite när jag sprutade in det på honom. Han är så duktigt när det gäller allt sånt. Men hur som helst träningen gick ok. och nu är han nyborstad och klorna är klippta. Qing är trött nu men jag ska ända dra ut honom så han får kissa en gång till innan vi ska sova.

Lite bilder från dagens träning. Fotograf är så klart min max

image57

Ett bra fotgående. han var lite slö idag men vad kan man begära när man har en infektion i snoppen.

image58

Kontakten är så bra mellan honom och mig när han koncentrerar sig. Perfekt!!!

image59

Tränar rutan med tasstarget i mitten.. Han är så grym min underbara lilla pudel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0