Lördag?

Känns verkligen som lördag idag. Kan avra för att jag slutade jobbet redan klockan två. Så skönt. Max kom och hämtade mig efter att han varit hor frissan. Mycket fin blev han. När vi kom hem intog vi sängen, för att sova=) Slumrade lite, sen övningskörde jag och lämnade max mamma och hennes man på en fest. Gick väldigt bra. Ska verkligen sätta igång med att ta körkortet nu för det funkar inte att vara utan det längre. Speciellt inte om max köper en bil för att kunna ta sigtill jobba när hans mammas semester är slut. Att köpa bil står på vår framtidslista, bil, lägenhet och en vovve till. Maz skulle nog vilja skriva in tv och en massa annat tjafs, prylbög som han är.

Så skönt med helg, kokade lite på jobbet idag. Det är sammanslagning på avdelningarna då och enmassa nya barn och lärare. Jag gillar mina vanliga kolleger sååå mycket men ingen av dem är där nu för de har semster. Men visa kan jag bara inte med. Som tur va kunde jag prata av mig lite med en annan superkollega. Men alla är vi olika och tur är väl det, tänk om alla tyckt samma om allt vad tråkigt allt skulle se ut. Nästa vecka är vi endast 4 personal på 24 barn. Det är rätt ok ändå men med tanke på att man knappast känner alla barn så kan det bli jobbigt. Men men om solen skiner så hittar vi på något kul, fast att v har en urgammal planering att följa. ÅÅÅ blev så upprörd när jag insåg att vi tydligen skulle följa en planering till punkt och pricka och att förskollärare höll med om att det var bra. hallå, ska ni gå utbidlningen igen eller. Ok en viss planering som grund måste det finnas men jag är helt emot att man ska ha till exempel 20 min matte, 20 min svenska osv. Och harreguuuud och man rucka på de tiderna. AAA man kanske inte känner för att räkna matte. Ja när jag får en klass kommer jag vara grym. Sandra och Åsa sa att jag skulle skaffa mig en bok och skriva ner alla ideer, vilket jag gjort och ska snart börja skrive ner dem. För de är många.

Har precis käkat en god hawaii och druckit lite vin till, mmmm jag bara njuter, tror verkligen att det är lördag idag, blir så glad varje gång som jag kommer på att det är bara fredag juh=)

Återkommer antagligen snart!!!

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0