dagens agility

Efter gårdagens stroa besvikelse så visar Qing att han kan ligga på topp när det verkligen gäller. Idag var det en tävlingsbana som gällde. 20 hinder och hör och häpna Qing var grym. Jag bestämmde mig från början att vara helt lugn och inte stressa upp mig vilket jag är bra på, med stressa upp mig menar jag skrika fel hindernamn och yra runder och tappa bort var jag har Qing. Jag började lungt, pratade lungt och sa lungt hindernamnen. Qing blev lugn ♥ Bra va! Men det höll inte länge. Det var mörkt på banan och elljus lös upp planen. Detta gjorde att vissa skuggar var konstiga och alla öppningar till tunnlar var inte helt lätta att se. Men Qing gjorde vad han skulle och vet ni vad han klarade gungan alldeles själv. (vippbrädan) det har han aldrig gjort, han övervägde att hoppa av men han gjorde inte det utan klarade det fint. Han gjorde en utflippning mot valopkursarna men jag fick till ett nej vid rätt tidpunkt och han stannade och vände om till mig bara det gjorde min dag, det gjorde även att jag kan glöma gårdagens händelse mycket lättare. Ibland visar han att han kan. Vi gick i mål på tiden 2.29 vilket är bra för att vara nybörjare med en galen hund. Trea av alla. that´s good!!!

När vi kom hem tog jag fram Qings boll som han själv hittat i gatan, en jättestor boll av plats. Den lekte han med en bra stund, så nu ligger han utslagen på sin kungamatta och sover gott...

Dagar som denna gör att man orkar med när det går rent åt helvete....

image38
En bild från nybörjar kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0