Jobbet

Jag jobbar som förskollärare och jag älskar verkligen mitt jobb men ibland tar det musten ur en. Vissa barn har sådan energi att man inte orkar hänga med. Men barn är underbara och deras tankar är de bästa. Helt fördomsfria och utan baktankar (för det mesta)

barn är så söta och de tänker inte som vi. igår skulle jag göra några parkeringsfickor till barnen i vårt bilrum. JAg sa till en tjej att hon skulle välja en egen parkeringsficka och då pekade hon på sina byxor och sa, jag tar denna. VA tänkte jag, vad menar hon egentligen? JAg vill ha denna fickan. Hon tänkte så klart på sin ficka i byxorna inte parkeringsfickan. Fan vad underbart att vara barn, där en sak betyder en sak inte hur mycket som helt med undertoner och skit. I barnens värld är det vitt eller svart. I vuxenvärlden är allt en gråzon där man ska trippa runt på tå för att inte störa andra. BS! därför älskar jag mitt jobb när en kille och en tjej sitter och håller varandras hand när de ska kissa på varsin potta och hjälper varandra att dra upp byxorna för att det kan vara svårt att få över byxorna över blöjan. Då bara ler man!


Kommentarer
Postat av: Emma Nolander

Ja, barn är så underbara, i deras värld finns inga krusiduller! :) Jag tycker föressten absolut att du ska lägga upp bilder på din lägenhet! Då lååvar jag att kika in då och då!

Kram!

2008-04-03 @ 21:43:35
URL: http://www.stylemma.blogg.se
Postat av: Petra

vilken underbar historia!
härligt att det finns "dagisfröknar" som älskar sitt jobb (även om det är jobbigt vissa dagar, såklart!)
när man läser runt bland bloggar kan man undra varför en del är förskolelärare överhuvudtaget :S
(om allt som de skriver "bara är pest")
och jag som har två små på dagis blir såklart mörkrädd ibland!
underbara barn! =) finns ju inget bättre!
kram på dig!

2008-04-04 @ 08:05:06
URL: http://petraodaniel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0