Ett skott i natten

Ett mord på min gata,i min allé, där jag 1000 kvällar gått med Qing i mörker. Precis där Sandra bor. Det är väldigt scary. Telefonen ringde vid 22:50 hos oss den kvällen, vi hade redan gått och lagt oss och kalla mig gammalmodig med efter 22 så brukar inte folk ringa om inte det har hänt något (vilket det hade) Med mitt hjärta bultades så svarade Max. Jag var ändå rätt lugn för jag hade både Max och Qing i sängen, så jag visste att inget hade hänt dem. Det var Maxs mamma som skulle berättta för oss vad som hänt i allén. Ett mord, gängrelaterat, men ändå ett mord. Egentligen blir jag inte förvånad eftersom det händer nästan hela tiden något. En kväll på krogen frågade jag en gammal klasskamrat varför han bytat fotbollslag och han svarade att hans tränare hade blivit mördad. Utanför min mammas och pappas lägenhet blev en man mördad för inte så länge sedan och en kille blev ihjälsköten på en öppen gata mitt i stan.

Men jag har bestämmt mig för att inte bli rädd, jag kan inte vara rädd för att gå ut när mörkret faller. Man måste leva. Så med Qing ätande på ett fettigt grisöra på våra 1000kroners lakan hade jag lite svårt att somna om efter samtalet, inte för att Qing knaprade för högt utan för att jag var lite förskräckt och skärrad. Men jag vägrar att vara rädd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0