Tips

Jag tänkte även dela med mig av ett tips till alla som tränar. När jag tränar har jag ett pannband a la björn borg. Detta för att svettet inte ska rinna ner i mina ögon och göra att jag måste blunda fler gånger än vad som är nödvändigt, det kan få förödande konsekvenser på en step bräda. Efter varje pass är detta pannband svettigt. När jag kom till ett träningspass dagen efter ett annat, hade jag lagt mitt pannband i mina träningsskor TIPS  gör inte det. För det stank fötter, men vad skulle jag göra utan mitt svarta intersport pannband kan jag inte klara mig. Så jag tog på mig det och bad till gud att ingen skulle gå för nära för jag kände då och då stanken. mmm

När jag ändå skriver om step up, step burner eller step basic så är det ett gåta. Jag har taktkänsla och kan alla steg och jag gör dem i takt och jag gör dem rätt. Men det märkliga är att jag ser ut som en älg med björn borg pannband. Många instruktörer brukar titta på mig och le och ge mig tummen upp precis om jag vore en nybörjare som kämpar på. Det är inte bara de manliga instruktörerna som gör detta så det är inget lamt raggningsförsök. Och vem vill ragga på en älg med tydliga motorikproblem med pannband? Men va fan jag har tillräcklig stor självkänsla för det, jag vet att jag duger. Dessutom har jag en grymt snygg kropp har jag hört av tjejerna i omklädningsrummet så lite nytta måste mina försök på step brädan göra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0