Bjuvscupen

Ibland är det konstigt att allt man gör bara ekar hund hund hund.

Idag var det tävling igen och efter förra tävlingens fiasko så gick det jättebra. Vi blev inte uppflyttade men Qing visade sig vara äldiggt störningstålig. Bjuvscupen är en stor lydnads- och agility tävling med 1000 hundar känns det som. Samtidigt som jag körde mitt lydnadspass hölls agility mittemot med skällande hundar och hinder som rivs och byggs upp. Plus att det var massor med publik här och där. Men med våra låga poäng lyckades vi fixa en tredje placering och därmed kvalificierade vi oss till finalen. En tävling med fyra lydnadsklass 2 moment och FYRA (4) domare som bedömer. Det är helt inofficiellt men fina priser står på spel.

Imorgon ska jag alltså både tävla som vanligt och i finalen och idag var det 100grader i solen vilket gör att vilken hund som helst blir lite seg. Imorgon känner jag på mig att jag bli uppflyttad. Lydnads klass 3 here i come.



Qing laddar innan tävlingen om han skäller och skriker så vet jag att han är sugen!


Jag och Qing kom trea med 135 poäng, poägen brukar inte vara så höga på sådana stora tävlingar. Men imorgon kommer de skjuta i höjden.


/♥
Apan och vargen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0