jobbigt

Idag hände något väldigt jobbigt och läskigt. Idag när vi körde hemifrån mamma och pappa efter att vi lämnat Qing ser vi att bilen framför oss kör på en katt. Katten som tagit skada springer på bakbenen med framben och huvud ner i marken in ett staket. Jag säger direkt till Max att stanna bilen, jag måste ut och se hur det gick för katten och eventuellt döda den. Men när jag kommer fram och föraren som kört över katten ser vi att den redan är död. Tjejen som kört på den var upprörd men vi sa till henne att det inte var hennes fel. Man kan inte bomsa eller svänga undan när det är snö och halt. Vi flyttade in katten till trottoaren. Väldigt sorligt, men katten dog iallafall direkt, hade den legat där och sippat efter luft hade jag inte tvekat en sekund att döda den. För bägge framtassar var förstörda och nosen var mosad. Sedan ringde jag mamma och bad henne kolla Qings halsband noga innan de går ut med honom.

Kommentarer
Postat av: angelica

Inte kul men hade hon tvärbromsat hade kanske ni suttit i häcken på hennes bil istället och hur hemskt det än är så för oss är människoliven viktigare....

kram

2009-02-17 @ 15:12:42
URL: http://angelico74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0