Träning med Kitty

På Lördag är det träning med Kitty Pedersen i Hallaröds skola (ute i ingenstans). Vi ska skicka varsin presentation om sig själv och hunden.
Jag skrev det här:

Jenny heter jag och min fyrbenta vän heter Qing och han är min första hund någonsin.

Qing är en liten och svart mellanpudel på 3½år, ett energiknippe samt en arbetsnarkoman. När Qing får arbeta tillsammans med mig trivs han bäst. Vi sysslar med det mesta agility, rallylydnad och något spår då och då. Men lydnad är det som ligger närmast hjärtat. På fyra tävlingar i lydnadsklass 1 tog vi vårt LP1 men har inte haft samma flyt i tvåan. Vi har tävlat ett antal gånger i tvåan och det blir bara roligare och roligare. Det närmaste vi har varit uppflyttning är med 158poäng.


Just nu tränar vi momenten i tvåan samt en del i trean. Men det vi behöver träna mycket på är störningsträning eftersom Qing kan bli väldigt osäker på planen. Osäkerheten grundar sig i att han inte är så förtjust i andra människor. Men som vi lärt oss att hantera bättre och bättre.


Det jag vill få utav träningstillfället är inspiration, tips och tricks. Inte bara det som passar mig och Qing utan även andra saker som jag kan ta med mig till mina kursdeltagare.

Hoppas det räcker, tänkte skriva till att Qing är bäst, sötast och grymast i världen men jag tror inte världen är redo för den sanningen...


Fast att jag är lång som en följetång kan jag minsann leka med den lilla skiten för att trigga hans instikter (jakt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0