Oxygen, I need some oxygen, This is major...

Så där ja. Nu har man släpat med sig mannen och mamma och pappa till Revinge räddningsskola för hundar.

Qing var som vanligt väldigt osäker i början men tuffade till sig under dagen. Vi fick prova på olika underlag, låta hunden hoppa hit och dit i brändhärjade lägenheter, klättra i olika trappor och självklart tyckte qing att det jobbigaste var att gå i metalltrappor men han kämpade på och gjorde sitt allra bästa.

Vi fick gå i laborinter i mörker och tunnlar där man fick krypa som var väldigt skitiga. Qing fixade det jättebra och tvekade inte att hoppa in i det kolsvarta vattnet för att kunna ta sig vidare. Vi fick gå i totaltmörklagda tunnlar och låta hunden testa att gå i totala rasruiner. Det var jättekul och Qing har sovit sen vi kom hem, han är totalt slut.

Qing är självklart inget ämne för att bli räddingshund, men den svamp som jag är så vill jag suga in så mycket kunskap om arbete med hund som det finns. Kankse en dag står jag där med en hund som passar till just räddning. Den fina vita hjälmen var verkligen till stor hjälp så många gånger som jag slog i huvudet i mörker och skrapade det i tunnlar och trånga gångar hade jag varit död nu utan den.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0