Well, I'm out there.

Ja, en tävlingshelg har vandrat förbi med bestämda steg... Fredagen bjöd på en söt lite pudel som helt utan problem reste sig från platsliggningen och just de 40 poängen hade gett oss en uppflyttning för programmet i sig fungerade väldigt bra. Lördag, hunden låg på platsliggningen, great, men programmet var en liten katastrof, Qing var väldigt ofokuserad men mitt i katastrofen visar han upp ett perfekt ställande under inkallning. Sen käkade han gräs och jagade fåglar. Söndag, hunden låg på platsliggningen, flippade under programmet, stannar inte på inkallningen men visar upp en perfekt ruta inför applåderande publik. Ja och det var allt, under apporten sprang jag och hämtade apportbocken sen tackade vi för oss... Jag kommer inte analysera sönder detta för det finns inget mönster och jag vet att den dagen han sätter allt kommer vara en dag med höga poäng och en säker första plats...

Jag kommer aldrig att ge mig, jag ska komma dit jag vill med min lilla underbara hund. För underbar det är just det han är oavsett vad som händer på tävlingsbanan. Jag tror precis som Cesar säger att man får den hunden man behöver och tydligen är det tålamod som blivit skänkt mig. För qing testar mitt tålamod vill jag säga men jag är lugn, nästan sjukligt lugn.

Nu kan det bara bli bättre, och jag kommer aldrig, aldrig skylla våra motgångar på honom, det är inte han som anmält oss till tävling. Det är jag och jag kommer fortsätta med det tills vi nått toppen...

Vi ska bli bäst i världen juh!


Jenny och Qing♥

Kommentarer
Postat av: Lena ( Svärmor :) )

Vi vet ju alla att ni kan och roar publiken

gör ni mer en något annat ekipage !

De lossnar snart för er.



Pudelkramizar Lena

2009-05-04 @ 11:42:02
Postat av: Jeanette

Ja vad säger man de är ju för härliga de gör inte alltid som vi vill eller tänkte oss!!! Lycka till nästa gång. Jag vet att jag satte min pudel i vila lite och sen var hon sugen som attan! Bara en liten parantes!Trevligt att läsa din blogg!



Ha det så bra kramar från lägerkompisarna Jeanette och Doris och även lilla Luva

2009-05-07 @ 10:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0