Well, he looks like a man...

Max ligger i soffan och kollar på The Kingdom, en av få filmer vi ser fast att vi har hela canal+ paketet. Qing ligger säkerligen bredvid och myser. Han uppskattar hemmakvällar mer än allt annat, det är hans stil bara han har fått springa av den värsta energin så ligger han pall...

Bara för att...

Skvallerträning med hunden är genialt. Har skvallertränat Qing sedan han var valp efter att jag sett att han tyckte allt var läskigt i skogen men speciellt joggare. Så fort det kommer en joggare så har han alltid fått en godbit. Detta har resulterat i att varje gång han ser en joggare så tänker han GODIS. Han kommer antingen till mig och får den eller så står han helt stilla tills jag kommer med den till honom. Har hänt att joggare fått ta ett kliv över honom utan att han brytt sig. Idag stod han och luktade på något och två joggare kom bakom honom och den ena råkade halka till och det lätt lite konstigt. Qing vände sig om och ställde sig direkt i försvarsposition men när han såg att det var joggare så blev det inte mer av det. Andra incidenten var när jag och sandra pratade med Åsa i telefonen och då hör jag en man bakom oss som skrattar till. Då kommer han joggandes med Qing glatt galopperandes bredvid. Detta får mig att tro att den träningen jag lägger ner på brukshundklubben kommer ge resultat. Joggare i skogen betyder endast GODIS för Qing, sen kan jag inte säga vad en joggare istan betyder, det är säkerligen situationsbundet vilket gör mig lite lyckligare. Kan jag lära hunden att domaren, protokollföraren och tävlingsledaren på en gräsplan är precis som joggarna i skogen då har jag en lydnadschampion inom kort...


Jag har sakt det förr och jag säger det igen. Jag kommer aldrig ge upp med honom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0