It would be nice to care about someone

Dag 7 - Min bästa vän

Jag är rik, rik på vänner, inte på bekanta utan riktigt vänner, riktigt goa pålitliga och helt underbara vänner.
Vissa är jag längre ifrån än andra helt avståndsmässigt, vissa pratar man inte med på lång tid men när vi träffas känns det som vi setts dagen innan. Ibland kommer man nära en vän och det blir väldigt intensivt på ett bra sätt. Vissa känner mig väldigt bra, vet hur jag känner hur jag mår fast att jag inte ger sken av det.


Åsa: Min fina vän som bor i Våxtorp, vi har alltid så roligt tillsammans. Vi pratar om allt och precis när vi träffats och umgåtts så saknar jag henne extra mycket när hon lämnat mig. Vi har känt varandra sen mellanstadiet och vi kommer känna varandra hela livet. Ibland (läs ofta) skojar vi om oss som tanter.. Du är snäll å...


Nina: En relativt nyfunnen vän, dagen vi kom nära varandra var en sen natt i en stuga i småland (eller egentligen morgonen där på). Efter ett och annat glas för mycket sades det för mycket och saker misstolkades. Korten lades på bordet och sen dess har det alltid varit så. Vi är väldigt lika och tycker lika om mycket. Även om vi inte träffas så ofta som vi skulle velat så pratar vi ofta med varandra och planerar framtiden=) Vi hjälper varandra och försöker se det mesta positivt


Sandra: I vått och torrt. Ibland går det lång tid mellan samtalen ibland inte en timme. Vänner sedan första klass. Min fina vän, vi har alltid roligt tillsammans och kan hitta på konstiga saker, speciellt framåt små timmarna=) Har så många roliga minnen att jag sitter här och skrattar åt dem nu. Vilken vän jag har!


Sophie: Bor i Borlänge och jag saknar henne ibland så det känns i hjärtat. Jag och Soffe delar the secret tillsammans, vi puschar varandra och hjälper varandra att nå det vi vill i livet. Av Soffe får jag en enorm energi, tillsammans känns livet väldigt lätt och roligt. En klar inspirationskälla för mig.


Klaudia: Har bott utanför Sverige en väldigt lång tid, men när hon hälsar på i Sverige känns det som vi träffades dagen innan, även om vi har mycket att delge varandra kan en fika på stan handla om vardagen. Klaudia är en klok tjej som alltid kan se saker från en annan synvinkel. Hon gör mig glad.


Heidi: Min barndomsvän, det går så långt bak att våra föräldrar kände varandra innan vi ens var påtänkta. Heidi är en underbar person och fast att hon är äldre än mig känns hon som min lillasyster som jag vill beskydda. Heidi är en otrolig mamma och jag vet att den dagen jag blir mamma kommer hennes telefon gå varm med frågor om allt från hur mycket mat ungen ska ha till paniksamtal efter 50 sömnlösa dagar.

Mina fina vänner, självklart har jag en bästa vän till och det är mannen jag delar livet med, men jag tror det kommer en annan dag om det.

Jag älskar er


Kommentarer
Postat av: sophie

Tack för de fina fina orden! Du vet att det är samma right back at ya ;)

Älskar dig min underbara vän! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0