You'd better pick up your dog tonight or he has humped his last leg

Dag 3 - Mitt husdjur

Vilken lätt punkt att skriva om, min hund, mitt allt...

Tar det från början:
11 September 2005 befann jag mig på Sofiero hundutställning, vi stod vid pudelringen eftersom min sambos mamma redan hade en pudel. Jag såg dvärg- och mellanpudlarna, jag såg deras ögon deras sätt att titta på sina mattar och hussar. Jag kommer ihåg att jag såg just en pudel som stod på bakbenen med frambenen upp mot sin matte. Den fina lilla nosen och de mandelformade ögonen, just då tänkte jag: En sådan ska jag ha. Eftersom jag bodde hemma krävdes det en del övertalsningsstrategier men inte vidare mycket. Den 22 September 2005 satt jag med Black Basic Qing Of Quality (Numera LP1 Black Basic Qing Of Qualtiy) i min famn hem från kenneln. Den lilla fina krylliga saken, jag var helt ny i gamet, jag visste inget, hade inga planer, inget...

Men nu 5 år senare vet jag så mycket mer. Qing är mitt allt. Jag gör allt och lite till för honom. Han är min arbetskamrat på appelplanen, jag är hans styrka när saker för honom blir jobbiga. Han har lärt mig vad tålamod innebär, vad ovillkorlig kärlek är. Han öppnade en helt ny värld för mig och han har och ger mig dagligen så mycket lycka och glädje.

Vi har tillsammans vunnit första pris i både lydnad och rallylydnad, stått överst på pallen, fått titlar, fått höra fina ord om oss och vårt samarbete av människor som inom hundvärlden är kända. Vi lever tillsammans som en riktig flock och där min hund inte är välkommen är inte heller jag välkommen. Vi sover tillsammans, vi sitter i soffan tillsammans, vi åker bil tillsammans, vi delar vår vardag tillsammans. Det är Qing som kommer i första hand, sedan jag, jag gör allt för honom och lite till.

Jag har skrivit en hyllning till honom i hundens värld tidningen nr 9 LÄNK till tidningen i bläddervänligt format. Sidan 61-63 Kungen och jag, en hyllning till den bästa vännen.


My number 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0