That stuff is unbelievable

Träningstankar och tävlingsdrömmar 2011

Ja, jag vet det, år tjugohundraelva är det året då jag får mitt första första pris i lydnadsklass 2. Det var säkert 1,5 år sedan jag tävlade lydnad sist med Qing. Under de åren har jag entrat rallylydnads tävlingar med stor framgång. Men lydnad är det som ligger mig varmast om hjärtat och det är det jag vill kämpa för.

Vi har kommit långt, skvallerträning i tävlingsmiljöer har varit till stor hjälp, han kan koncentrerar sig bättre och ifall han visar sin osäkerhet kan jag snabbt samla ihop honom och köra vidare. Vilket är en stor prestation både från honom och mig. Momenten i största allmänhet sitter men visst ska jag fortsätta att nöta, och finslipa. Jag är en tävlingsmänniska och vill alltid vinna, därför vill jag inte ha 161 poäng (160p för godkänt, dvs ett första pris) på en tävling jag vill ha 200 av 200 möjliga. Jag vill ha pallplats, men samtidigt är jag realist, det är ju därför det tagit mig 1,5 år innan jag planerat att entra en lydnadstävling igen. Jag vill inte enbart ha ett första pris i lydnadsklass 2 jag vill ha ett championat på Qing, för det är han värd och det är fanimig jag med.

 En agilitybild, men det är samarbetet som räknas=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0