boy, a little too much chlorine in that gene pool

Vårt lilla svarta hjärta har skadat sitt ena öga. Det hände i måndags på något sätt. Jag trodde han hade fått ett hårstrå i ögat efter att jag rakat honom. Men vi kunde inte se något och han var väldigt irriterad. Efter att pratat med djursjukhuset spolade vi ögat med koksaltslösning men det blev inte bättre. Så direkt på morgonen dagen efter åkte jag upp med honom till sjukhuset. Efter undersökningen visade det sig, som vi misstänkte, en rispa eller ett traumatiskt sår på hornhinnan som de kallade det. Så vi fick med oss en massa olika droppar hem till ögat som ska droppas flera gånger om dagen och vid olika tillfällen och lite mer och lite mindre en annan dag. När jag kom hem gjorde jag ett schema på postitlappar så vi inte skulle glömma något. Qing tar sina droppar fint men han gillar inte just den droppen som vidgar hans pupill för när den rinner ner i svalget genom tårkanalen så klöks han och mår lite illa. Men annars går det bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0