Det nya livet...6

Ja, bloggen blir lite lidande på grund av renovering, fast å andra sidan har jag inte varit väldigt aktiv innan.

Men här händer det saker, varje dag tar vi tag i något och gör det klart. Det känns inte bra efter några timmar men dagen efter känns det underbart...

Detta har hänt:


Väggarna tapetseras över med en lätt strukturtapet


Hela rummet har fått strukturtapet förutom de väggarna som ska ha en fondtapet, allt ska målas en gång till imorgon, även taket fick sig en vit omgång.


På den blå tapeten ska vi sätta en fondtapet som går i mörk- och ljus-grönt samt vitt. På söndag ska den placeras=)


Vitt vitt vitt, fast på den bortre väggen ska vi placera samma fondvägg som på den blå väggen. Det är grymt kul att inreda med tapeter. Åh vad jag längtar tills den ska tapetseras.


Efter att vi tagit bort hela dörrkarmen blev dörrhålet mycket större vilket gjorde att vi verken behöver bredda eller höja. Så bara på med tunna lister och helt plötsligt blev en ingång med dörr med tjock dörrkarm bara en ingång.


Grovkök, med grovingång, tvättmaskinen har använts och hela huset luktade sköljmedel. Jag bara längtar tills vi ska fixa till det här inne. Just nu förvarar vi lite av varje i skåpen.


Från dörrfönstert i grovköket kan jag se våra bilar på garaguppfarten, min är sprejad med gräs efter en dag på fel parkeringsplats vid jobbet, men vad gör det när man kan spola den med slangen på sin egen garageuppfart.


Sovrummet är klart, med lister och allt, det enda som ska göras är fönstermålning, även de ska bli vita.


Golvet är från IKEA och jag älskar den "gamla" looken.


Utsikten från sovrumsfönsterna, vår trädgård och cyklevägen utanför vår gräns. Jag älskar det!!!

Ett glas rött står på schemat just nu, imorgon jobbar Max men jag kommer måla hela storarummet och sticka en runda till IKEA innan han kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0