I defy you to come up with a better name than Seven

Ett bättre namn än Seven, vad sägs om Snövit?

OK, helt plötsligt förra söndagen så blev vi fyra i familjen, inte fysiskt men i planeringen. Eller planering och planering, fick en förfrågan om att träna, tävla och skämma bort en pudelflicka och utan att ens ta en diskussion med Max om det så tackade jag ja. Alla detaljer är inte uppklarade med uppfödaren eftersom vi inte suttit ner och gått igenom dem än. Men ett krav från mig var att varje gång hon löper måste hon tillbaka uppfödaren eftersom Qing skulle blivit galen annars och det är inte problem med uppfödaren. Snövit är utsällningschampion i Sverige, Estland, danmark och Finland (om jag inte minns fel) viltspårchampion, har tagit en pinne inom agilityn och två första pris i lydnadsklass1. Känns det som en hund för mig: JA. Hon har en arbetsmotor lika stor som Qings, hon är stabil och mentalt stark, en tjej med skin på näsan som vet hur man säger till andra hundar och klarar sig finfint i en flock. Det var inte vår plan men ibland blir det inte som man tänkt sig utan ännu bättre. Vi får en vuxen hund som vi vet allt om. En tik dessutom vilket är perfekt för Qing. Jag tänkte att hon kunde anlända lagom till min semester då huset är klart och jag har ledigt i tre veckor för att få in henne bra i vår familj. Men hon har börjat löpa och parats och ska då ha valpar, vilket gör att hon kan anlända i oktober. Vilket kan ha sina fördelar det med. Qing känner sig hemma i huset och kan välkomna henne.

Ja, så kan det bli ibland och både jag och Max är förväntansfulla. Vi ska blli fyra=)


Så här ser vår lilla pärla ut, förstå hur coolt det kommer vara när jag och hon tävlar med alla andra bruksraser. Lilla liv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0