dagens agility!

Just nu ligger Qing vid datorstolen och är HELT slut. Inte nog med at vi haft agility i 1,5 timmar plus lite lydnadsträning så har vi varit på promanad efter det med Qings tjej Akita (dvärgpincher), Syrran Zamba (storpudel) och Quinsy (Labrador) Han tröttade ut Quinsy genom att många gånger få igång honom att jaga honom. Qing älskar att bli jagad och springer bakl'ngens och i sidled för att kunna finta så mycket som möjligt. Kom att tänka på den gången när jag avr på en utställningsträning med bara pudlar. qing lyckades att trötta ut dem en efter en. När alla pudlarna låg hos sina mattar och hussar helt trötta. Då hittade Qing en boll och sprang runder med den. Han ahr inget stop förrän vi kommer innanför dörren och satt oss i vårt rum då rasar han ihop och somnar. Men men...

Agilityn gick bra, han flippade några gånger men jag band upp honom och lånade instruktörens gamla springer spaniel och sprang med henne lite framför Qing, inte uppskattat av honom. men ha där fick han för att han inte lyder. Eftersom jag tränar inför tvåan så tränar jag rutan jättemycket. (4 koner med 3 * 3 meters mellanrum i en ruta) Qing gav sig på en rottis och jag skällde på honom och då sprang han in i rutan smart som han är och där kunde jag inte skälla, för där är allt guld och gröna skogar. Ibland får man skylla sig själv att man skaffade sig en pudel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0