He's a mystery wrapped in a Twinkie...

Vilken underbar dag, klockan ringde 6 imorse och vi begav oss till pappa som har semester med hunden och sedan till Ullared för att shoppa på Gekås. Fast att Max kan hitta dit i sömnen och jag skulle nog kunna hitta dit i ett rättså vaket tillstånd så använde vi min födelsedags GPS. Den var grym, den hittade till Ullared och sedan hem igen. Väl hemma med kassar och Qing chillade vi i en timme sen blev vi för rastlösa och solen sken, så vi drog till stranden med Qing. Han är en grym apportör...

Jag bjuder på två nu för nu är det dags för mat, vi filmade lite också så de ska jag lägga upp med och möjligtvis bilder på mina fynd i Ullared=)

Qing dyker efter sin lekis, han är en underbar överraskning

Han önskar nog att det var en and...

Do women know about shrinkage?

Vi myser lite i Rösa

Max myser i Rösa

Jag slumrar i Hammocken och Maxs lillebror Victor leker med Qing i Rösa

Vi åker häst och vagn i Rösa

Vi matar Sotis i Rösa.

Maybe the dingo ate your baby...

Yes, det är min födelsedag idag=)

Dagen började super med en körlektion där körläraren inte kunde hitta något att klaga på, sen bar det av till stranden. Fika på Bertex där vi hade lämnat av Qing och sedan hem för att förbereda inför kvällens kalas. Pastasallad och tårta stod på schemat. Självklart bakade jag tårorna själva...

En av mina favoritklänningar satt som en smäck. Köpt på underbara Ullared (har en likadan i gul)

Jepp tårtorna. De var verkligen suuupergoda med massor av nutella, banan och vaniljkräm=)

Jag tackar för en underbar dag!

MJ

I´m starting with the man in the mirror,
i`m asking him to change his way,
and no message could have been any clearer,
if you want to make this world a better place,
take a look at yourself and make that change....

Why can't I have a heart attack? I'm allowed...

Bilder från avslutningstävlingen i Rallylydnad som utlovat. Enjoy...

Dessa bilder är klickbara men man måste vänta tills alla bilderna på sidan laddat klart.
Om ni vill ha några bilder skickade till er så maila mig på [email protected] Jag har dock semester och kan inte lova att jag kollar mailen varje dag inte ens varannan dag.

Nu ska jag käka ostchips och dricka pepsimax i soffan med mannen som precis fick reda på att han minsann får sova i soffan imorgonnatt för Åsa ska sova i hans säng. Jaja sa han och fortsatte kolla på fotboll, jag kan nog få igenom allt bara det är en tillräckligt bra match på TV...

I'm not the one going to hell...

I only eat cantaloupe at certain times...

Fjärde dagen på semestern och det är underbart härligt solen skiner som aldrig förr och livet känns brrra nu=)
Igår tog vi båten över till ven och njöt på stranden käkade makrill och glass. Det var underbart, påkvällen möte jag upp Heidi, Rose och Marlené på Hamnpaviljongen för lite cider och vin. Kvällen avrundades på Mac donalds och sedan blev det sängen...

Vi cyklade tandem och trodde nästan vi skulle göra slut innan vi börjat trampa=)

det var roligt!

Massa blått vatten och blå himmel

En riktigt skön dag!

that´s gold baby, gold...

Fr v Ninis, Sandra, Jenny och Daniel

Sara tillkom

En rolig dialog på vägledningshuset.

Vägledningstjej: Eh vi har en kurs med lediga platser och den är för utvecklingsstörda
Nina: Eh men jag är inte utvecklingsstörd.

So you're enjoying the not enjoying...

Första dagen på semestern. Vilken underbar dag och tänka att det är runt 27 kvar. Gött! Förutom att planera resten av semestern och försöka suga ut solstrålarna från solen så har jag varit på klubben. Inget ovanligt i och för sig. Idag var det avslutning på rallylydnaden och själklvart hade vi annordnat en tävling. Jag älskar tävlingar!

Bilderna kommer upp i morgon för jag kände precis att jag inte orkar lägga in alla bilder ikväll, jag måste ju pussa lite på min man med...

Men självklart finns det lite tid för min lilla pudel=)

När apan glömmer att ta med sig alla träningsgrejor så får man improvisera. Testade tasstarget med ett lock till en snusdosa. Fungerade lika bra.

Är det så här du menar mamma?

Min hund är den finaste som finns i hela världen ♥

Yes, yes, you're like Switzerland...

Sista dagen på jobb bjöd på presenter till mig eftersom jag fyller 25 när jag är på semester samt lite blommor till kollegor som inte kommer jobba hos oss mer.

Mina presenter var helt perfekta och jag tittar till dem då och då som jag alltid gör med saker som jag gillar.

Jag älskar saker med budskap på så dessa pasade mig utmärkt. Dessa invigdes redan samma dag som jag fick dem och de lös så fint medan jag, Max, Sandra och Nina spelade kort in på småtimmarna.

Vad passar bättre i mitt hem än kungakronor, denna gör sig fin överallt så den hänger på i alla rum=)

Nu ska jag göra ett körtest sen blir det resten av wallanderfilmen och lite chips, imorgon börjar semestern och självklart skiner solen på min semester...

I'm taking the Congo as a penalty...

Midsommar har passerat och imorgon påbörjas den 4 veckor långa semestern, eftersom det varit långhelg känns det redan som man haft semester.
Bilder följer:

Midsommar började på Olympia och självklart hejade jag på Sverige med lånade kläder

Den nya kameran var med så den kunde ta fina bilder

Så bra bilder att man kan se vem man tar bild på fast att vi nästan satt högst upp.

På midsommardagen var det dags för Qing att hoppa i badet, så här såg han ut nyfönad

Sen åkte den oerhört långa pälsen, sommarfrillan ska ju infinna sig på sommaren

Allt hår på öronen rakades av

Qing blev en riktig snygging i nya frillan, ingen totte och ingen lång päls

Sen på lördagskvällen var det massa gottis och en Wallanderfilm som varade i 4 timmar så vi har 2 timmar kvar ikväll.

We made out at the table like our plane was going down...

Nu är det dags för sängen. Kom hem tidigt från jobb idag och intog sängen med hunden och kollade på Seinfeld. Sen begav vi oss ut i skogen med sandra och vi gick lite mer än en mil. Så jäkla skönt. Ett kilosvikterna på fötterna gjorde sitt.
Hunden var lagom trött när vi kom hem vilket är skönt. Planerade med Soffe om en resa till Borlänge, måste hälsa på henne innan hon kommer ner till oss i Skåne. Har fortfarande inte smällt att vi ska till Paris, en total överraskning och jag bara älskar det.

Planeringen inför min 25 års middag är i full gång. Göttigt och på torsdag firar Sandra och Nina med oss att vi gått på semester, med massor av Asti martini. Livet blir vad man gör det till!!

It´s all about the dog. Han gör kullerbyttor i sin säng...

What is this salty discharge...

Detta kan ju knappt vara sant!!! Idag när jag kom hem från jobb ser Max lite sådär smålurig ut. Han säger att han måste berätta vad jag ska få i 25 års present. Han brukar aldrig säga något eller ge minsta ledtråd och  nu ska han säga det 2 veckor innan min födelsedag. Men han var tvungen! Och min present är en resa till Paris i 6 dagar på vår semester, självklart åker vi buss dit och hem. Han var tvungen att säga det eftersom det inte skulle krocka med min uppkörning och att jag inte skulle slösa pengar på något annat här hemma.

Lyckan är gjord...

Dessutom kommer jag hem till ett nydamssugat hem och toaletterna är städade och sängen är renbäddad och han har även varit på maxi och handlat. Allt detta hann han med medan jag var på brukshundklubben.

Jag borde gifta mig med honom omedelbart.

2003 på Gothia Cup i Göteborg, vi var så små. Nu är vi vuxna, bor tillsammans och ger bort resor i födelsedagspresent!

Have I told you lately that I love you
Have I told you theres no one above you
Fill my heart with gladness
Take away my sadness
Ease my troubles, thats what you do

What is it with humanity...

Godmorgon sunny day!

Medan Max gick morgonrundan med Qing cyklade jag och köpte bullar, vilken underbar morgon det blev. Nu ska jag snart bege mig till sandra för att sedan promenera med henne och pudeln i skogen. Trevligt. Senare idag är det kalas för fader och bror.

Just nu sitter jag på balkongen med laptopen i knäet och njuter av varmen... Bilden är tagen just nu=) coole jenny. Lägg märke till mina fina vågor i håret som jag gjort med min plattång... kanske är frisör nästa yrke?

Oxygen, I need some oxygen, This is major...

Så där ja. Nu har man släpat med sig mannen och mamma och pappa till Revinge räddningsskola för hundar.

Qing var som vanligt väldigt osäker i början men tuffade till sig under dagen. Vi fick prova på olika underlag, låta hunden hoppa hit och dit i brändhärjade lägenheter, klättra i olika trappor och självklart tyckte qing att det jobbigaste var att gå i metalltrappor men han kämpade på och gjorde sitt allra bästa.

Vi fick gå i laborinter i mörker och tunnlar där man fick krypa som var väldigt skitiga. Qing fixade det jättebra och tvekade inte att hoppa in i det kolsvarta vattnet för att kunna ta sig vidare. Vi fick gå i totaltmörklagda tunnlar och låta hunden testa att gå i totala rasruiner. Det var jättekul och Qing har sovit sen vi kom hem, han är totalt slut.

Qing är självklart inget ämne för att bli räddingshund, men den svamp som jag är så vill jag suga in så mycket kunskap om arbete med hund som det finns. Kankse en dag står jag där med en hund som passar till just räddning. Den fina vita hjälmen var verkligen till stor hjälp så många gånger som jag slog i huvudet i mörker och skrapade det i tunnlar och trånga gångar hade jag varit död nu utan den.

I am not giving you my code...

En vecka till semester och jag har nog aldrig längtat så mycket till semestern som jag gör nu. Jag vill sitta på min balkong till sent på kvällarna och pimpla vin. Vakna på morgonen, cykla och köpa nybakade bullar och sedan äte dem på balkongen eller kanske en picknik i skogen helt svedberga kulle. Där är det mysigt. Jag vill se på film med max och frossa i godis till sent på kvällen Jag vill åka till vilken camping jag vill och spendera några nätter, jag vill åka till klubben träna qing utan att stressa hem för att åtminstonde få 6 timmars sömn. Allt detta vill jag göra i 4 veckor. Och så vill jag åka ut på landet, rida häst och vagn. Träffa min kompisar och bara vara. Detta ska jag göra i fyra veckor...

Semester någon!

I am King of the County...

Vår nya fina kamera (Canon IXUS 100 IS) tar fina bilder och man kan göra filmer i hd kvalité. Vi hämtade ut den på posten idag och provade att ta lite bilder nu ikväll. Så klart på den svarta pudlen (aldrig lätt att fota) och så lite på mig (alltid med på alla foton)

Kvällen har spenderats i huset för att fira andreas som både fyllt 20 och ska ta studenten, vi käkade thai och sedan kollade vi på matchen mellan sverige och malta. Lite besviken kan jag säga att jag är på sverige, jag hade hoppats på 5-0.

Jag i köket och försöker reda ut all presenter som vi köpt till min bror Telly, pappa och Maxs kusin som tar studenten. Och äntligen har bilden på Akita kommit som kan pryda Sandras vägg,

I got a rubber pencil thing happening here...

Nu är jag hemma från klubben och självklart så öste regnet ner, men ett regnställ från ullared är det bästa man kan ha. Det var en liten avslutning idag på kursen och vi bjöd på tårta och till sist så fick vi fina presenter. Två flaskor vin och blommor. Just när man tar emot det så blir man så glad, dessutom så fick vi underbart fina utvärderingar och det slår mig varje gång att jag måste ändå vara rätt grym på det jag gör...

Nu ska jag inta sängen med min fina och helt underbara man och så ska vi se på, inte helt otippat, Seinfeld...

Onsdag i morgon och en vecka och en dag till semestern...

Det är här jag håller till, på helsingborg brukshundklubb..

You can find me in the club=)

And by the way, they're real and they're spectacular...

I drank too much water in the shower...

Tisdag eftermiddag och jag har varit på jobb och sedan gjort fyra tester på körskolan, blev godkänd på tre, inte sååå illa. Städade upp lite när jag kom hem, så Max ansikte lös upp när han klev in genom dörren. Jag tror han blev lite nykär.

Nu ska jag koka lite korv och värma bröd, det bli korv med bröd till middag för min del. Ikväll blir det brukshundklubben och jag hoppas att vädret håller i sig.

En bild som säger så mycket...
En pudel som älskar att jobba för att få sin boll...

it was such a wonderful night...

Igår firade jag och Max 8 år tillsammans, 8 år. det är rätt länge och så har vi varit förlovade i 2 år. De ni!!

Max har hittat kyssjohannas webshop och köpte därför detta till mig. Så glad jag blev, självklart hänger det runt min hals nu, udebrat fint.

Dagen idag bjuder på jobb i solksken, körskoleprov på körskolan och sedan är det lydnadskurs med mina duktiga kursare.

There you go, monkeyboy...

Personalfest i fredags. Jag var på G hela dagen och när jag äntligen stressade ner hemma hos Kerstin kokerska, så räckte två glas vin och en drink. Sen var det vatten som gällde och en cosmopolitan innan hemgåendet.
Bilder följer:

Egobilden först så klart=)

That's nice for the freaks...

Det blev inga prov, kan inte logga in. jag som var så taggad efter dagens körlektion.

Jag och Qing promenerade i solen till huset för att raka qing i trimmet

Qing tycker att det är lite tråkigt att bli rakad men det måste ju bli gjort.

Qing älskar att rulla sig på gräs, helst nyklippt.

Snygga tjejer i lördags innan fest, F.v Sara, jag och Åsa

I've yada yada'd sex...

Underbart söta Åsa, jag fixade hennes hår innan det var 25 års party.

That finger was meant for me...

Två veckor och en dag till semestern, och i år kan jag knappt vänta. Vi har inte planerat något vilket känns så otroligt skönt. Bara en massa ledig tid och tid att njuta av varandra. Har semester i 4 veckor och sedan jobbar vi i ca 5 veckor sedan åker vi till spaninen i början av september.

Under tiden jag  inte bloggat har jag jobbat på med mitt körkort, kört halka och det börjar nämra sig ett slut. Firat Sandras 25 års dag med buller och bång. Och så  har jag njutit av solen som visat sig rätt ofta.

Nu försöker jag logga in på körskolan så jag kan göra lite prov men det vill inte funka.

Sen ska ja ut med min fina vovve och så ska jag raka alla delar på honom som brukar rakas...