slut

Ja! Nu är det slut på Qings fjanterier. Han har blivit helt galen. Jag tror att två månders uppehåll från all träning börjar ta ut sin rätt och han börjar bli galen. Igår lämnade jag honom hemma hos min mamma och pappa för han är bäst på att vara själv där, jag kom hem på rasten och gick ut me honom och sen när jag slutade gick jag hem med honom. Jag gick en ordentlig runda, först genom hela stan och sen längs hela stranden och avslutade med en skogspromenad där han fick springa fritt och nosa (och jaga lite fåglar). Jag gick direkt tilll lägenheten och kollade på golvet på stora toelatten (Nice) sen gick vi hem. Detta tog två timmar, han borde varit trött men najnaj. Han var galnare än vanligt. Han hade flera pudelrace inomhus och lekte med sina leksaker. Skällde och gömde sig för sina ben (en lek han tar till när han är uttråkad) Hallo...  När vi flyttar kommer vi int ha framme några leksaker för han bara stissar upp sig och då har han svårt att varva ner, han kommer ha ett ben kankse två och sina gosedjur, busar det gör vi ute när kopplet inte är på. Det går inte att ha en galen hund inne som hela tiden pockar på uppmärksamhet och ständigt letar efter något att sysselsätta sig med. Den 1 Februari sätter träningen igång med Qing och jag kommer köra hårt med honom nu,  allt jag säger gör man annars blir det hårda tag. Han är en STOR hund i ett litet format. He´s crazy. Tacka gud att han inte kom till en tant, han hade klättrat på väggarna... 

Men jag älskar honom ändå, speciellt nu för vi ska snart lägga oss och då, då sover han som en stock...

image106
Han är så fin och när han jobbar är han BÄST!!!

Kommentarer
Postat av: angela

Jora, vi är ett fint fint par :)

Vilken gullig vovve!

2008-01-10 @ 22:08:05
URL: http://aangelaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0