Pirr i magen

Yeay, hemkommen från brukshundklubben och åter fylld med inspiration och glädje. Passade även på att köpa en bok från leverantören själv, Inki Sjösten. Tur en av mina kursare hade pengar med sig så jag kunde låna. haha! Har ju aldrig pengar med mig till klubben. Men men, en tävlingslydnadsbok till blev det a la Inki med medföljande dvd. Man kan aldrig få för många tillvägagångssätt. Fixade även med mig en annan dvd hem om målbildsträning och den ska jag kolla på innan jag och Camilla håller temakväll med temat belöningar. Yeay. Nu borde jag sova för jag ska upp tidigt i morgon men jag är för pigg och för uppspelt för att lägga mig...

Qing visade sig från sin bästa sida och bjöd som vanligt på skratt. När jag skulle öva på ligg på avstånd ville han först inte följa med min medhjälpare som han inte känner så väl. Men när han insåg att hon också hade korv så var det helt ok och han satte sig i fotposition och följde med henne så fint, brydde sig knappt om mig som sa ligg eller jag skrek för han var ju en bit i från mig. Han är för go, man kunde riktigt se hans tankar:
Jasså! Du har också korv i dina fickor, men då kan jag följa med dig ju. Va, vem vilken matte, jag har ju dig nu älskade främling med korv i fickorna.

Nu blir det soffan med min nya bok och ett glas pepsi max!



Qingen med bollen i munnen! både jag och han älskar allt som har med hundträning att göra. Jag blir som en svamp och suger i mig all information som jag kan komma åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0