Sofiero

Vilken helg, jag däckade i sängen med min lydnadsbok, helt slut. Max väckte mig och Qing och kunde berätta att middagen var färdig. Gött, vi åt middagen till premiären av håll i väggen på 6:an det var skitkul.

Helgen har ju som vanligt gått i hundens tecken. Sofiero hundutställning med allt vad det har att göra. Chelsea visade upp sig och hon skötte sig galant, hon blir bara bättre och bättre likaså matten som går handlerkurs.
Jag fick även äran att se Rozze med syster Wilma ta hem allt som storpudlar kan ta hem på en utställning, bir och bim! Standig ovations!!

Bilder följer:


Chelsea


Min idol Rozze,
Och ni som ska klaga på frisyren och bla bla bla, JAg har redan hört det så många gånger och för er informaton så är detta ingen påhittad frisyr. Det är en jaktfrisyr, ni vet, pudlen är ju en vattenapporterande fågel hund. Och för att hunden ska kunna simma bättre men för att hålla värmen runt bröstkorg, njurar och leder så gör man så här. Hur coolt är det nu att ha en schäfer, rottweiler eller jaktlabbe efter denna information?

Imorgon är det åter kurs och jag ska hålla föredrag om att tänka positivt och att vad som än händer så är det aldrig hunden som gör fel, tänk på det innan ni skäller ut er hund. Jag har svar på allt så våga utmana mig!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hur man kan klaga på en sådan frisyr förstår jag inte... Själv tycker jag inte att det finns något vackrare än en snyggt friserad storpudel =D

2008-09-15 @ 23:21:22
URL: http://midwinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0