2007

Jag tror det är nu man ska summera sitt eget 2007 och hitta alla gobitar. När jag tittar tillbaks på mitt 2007 så känns det som allt har hänt. 2007 har by far varit det händelserikaste året för mig och de i min närmaste närhet. Det första och en av de bästa sakerna som hände 2007 var så klart att jag äntligen fick avlägga min lärarexamen och blev därmed en nybakad förskollärare och lärare. Det var en helt surrealistisk känsla att ena dagen vara student medan man andra dagen var färdigutbildad pedagog. Jag hade ställt in mig på att söka jobb och leva snålt ett tag men en vecka efter att allt var klart med skolan ringde telefonen och vips så hade jag ett jobb. Den 1 februari började jag att arbeta på björnbärets förskola, och jag älskar varje minut av det.

Med Qing har framgångarna fötts, Under hela vintern och våren tränade vi som besatta för att nå vårt mål som var att vinna lydnadsklass ett tävlingen den 1 Maj. Att träna som besatt innebär en del pinsamheter på diverse träningstävlingar men innan jag steg in på tävlingsbanan den 1 Maj så hade jag tagit mig från total katastrof till att vinna tävlingsträningar. Så med värsta självförtroendet entrade vi tävlingsbanan och applåderna som följde efter varje moment gjode att jag växte meter efter meter. Och målet var uppnått, vinnade ekipage. Kort där efter följde två tävlingar och även där med fina poäng och pallplats. Qing hade blivit LP1 (LP1 Black Basic Qing Of Quality) Under restan av året har vi tränat till lydnadsklass 2 och agility. Agility är en historia i sig men just nu har vi bara roligt på planen inget seriöst för då hade jag varit ett vrak. Vi hann med att ligga ett på barometern för lydnad i flera månader på helsingborgsbrukshundsklubb och ligga två i sverige av alla pudlar inom lydnad.

Det var inte bara jag så tog min examen utan även Max blev nybakad ekonom. Detta gjorde han samma dag som vi firade vår 6 års dag. Det ingen visste var att vi hade våra ringar nerpackade i våra väskor när vi åkte till skanör falsterbo för att fira vår 6års dag. Dagen efter kunde familj och vänner läsa i tidningen att vi förlovat oss på stranden, där vi för 6 år sedan blev ett par. (Det är för oss solen går upp) Sommaren bjöd på två utlandsemestrar med min mamma och pappa och med maxs pappa och familj. Vilket var helt underbart. Annars var det mest jobb under sommaren med eftersom både jag och max trivs på våra jobb så kändes det underbart. Plus att Max äntligen fick köpa sin opel tigra så vi kunde ta oss vart vi ville när vi ville. (Denna bil kommer så småningom att vara min bil, hmm hundbil, när jag under 2008 tar mitt körkort)

Eftersom både jag och Max hade jobb med goda förutsättnigar för fast (Max är fast anställd) så vi bestämde oss för att  ge oss ut på lägenhetsmarknaden. Det gick väldigt bra för oss och vi vann budgivningen på en jättefin lägenhet som var nyrenoverad. Men tyvärr var inte säljaren så nällad och vi tappade vårt intresse och gav oss ut i djunglen igen. Detta resulterade i en infekterad budgivning med en mäklare som inte bara var tjock och seg utan även dum. Men till slut stod vi där efter många om och men med nycklarna i handen och en hel lägenhet att renovera. Detta har vi nu hållt på med i snart två månader och snart är den klar och den är precis som vi vill ha den.

Så nu tackar jag 2007 för allt som har hänt och det har varit ett helt underbart år med hunden, jobbet och lägenheten och kärleken.

Idag går min anställning ut på förskolan och imorgon är ju istället fast anställd på förskola, det tackar vi för.

Nu ska jag och Max köpa mat inför kvällen och återigen skålar vi in det nya året tillsammans och det betyder att 2008 kommer bli ett toppen år med massa kärlek och vinster och och och ja det kommer vara helt underbart...

image192
Det bästa man vet finns alltid närmast ens hjärta, min fina underbara och galna QIng

Kommentarer
Postat av: em

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG ME :)

2007-12-31 @ 15:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0