4977 steg

Var ute på en powewalk med QIngen innan och då hann jag gå 4977 steg, hade stegräknare med mig. Märker på Qing att han är sugen på träning går och tittar upp på mig hela tiden så jag passar på att fot lite grann då och då. Han är sjukt mortiverad vilket jag så smått också börjar bli. Får ut i skogen med honom några gånger så han får springa av sig den värsta energin och sen blir det brukshundsklubben och träning inom kort. Har inte avrit där på mer än en månad och så lång tid ahr det aldrig gått innan. Brukar ju vara där minst två gånger i veckan ibland fyra. Så självkalrt saknar jag stället, folket och atmosfären. Men snart är allt återställt till det  normala för i mellan dagarna flyttar vi in i vår nya fina lägenhet för då är allt klart förutom den lilla toaletten men det fixa vi sen. Idag avr jag där och målade sista gången i hallen och det blev så vitt och fint. Jag bara längtar tills vi flyttar in...

NU ska jag betala lite räkningar och sen kommer mannen hem från jobbet...

Qing är lite trött efter promenaden, min fina fina vovvis...

Kommentarer
Postat av: Julia

Du har så rätt, det är ju det som är lite jobbigt med hunduppfostran, det finns så himla mycket olika teorier. Själv har jag aldrig trott på "bestraffning", men som sagt, det är ju olika, och det är ju bra att ha mycket att välja mellan så att man kan sortera ut de tekniker man själv finner bäst. huvudsaken är ju att både en själv och hunden trivs och att man når de resultat man vill! :)

2007-12-19 @ 14:05:13
URL: http://precissomjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0