Galenpannan

Nu har jag precis kommit hem från en lyckad träning med den lilla pudlen. Tränande inkallning med ställande, fritt följ, rutan och apportering. Fritt följ gör han som en gud, så duktigt, har ju alltid fått högt betyg å det när det varit linförighet. Till och med en 10:a vilket man sällan ser. Inkallning med ställande fungerar bra, så snart kan jag nog börja träna hela momentet och iinte kasta bollen hela tien, vilket Qing gillar mest av allt. Rutan är för tillfället väldigt liten knappt en meter mellan konerna och en tasstarget i mitten. Han fixar det galant en så länge och jag blir så grymt stolt över honom. Sen blev det lite bus med metalapporten Han hatar allt som är gjort av metal så jag kämpar med metalapporten fast att den kommer i en senare lydnadsklass. Lika bra att börja i tid och han tar den utan problem nu.
Nu ligger min lilla kille på sängen och busar med sitt grisöra, ibland känns det som att han fortfarande är en liten busig valp fast att han ska fylla 2 år om några dagar!. Han bara älskar att träna och verkligen kämpar för att få sina belöningar som idag bestod minifrolic, barcabollen och en massa kel=) 30 augusti kör jag en  träningstävling med honom i lydnadsklass 2, får se hur långt vi kommit med hela moment. Sjukt kul!!! 

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0