Första listan

Ja egentligen, vad ska jag skriva här. Jag har skapat mig en blogg och då måste jag ju vilja skriva om nått. Hade kunnt babbla på en massa om hundar men har märkt att de som inte är intresserade snabbt byter ämne. SVårt att göra här! Jag har ju inte värsta intressanta livet, det är inte så att det händer något hela tiden. Fast at det känns som det. Jag har skrivit mycket innan, mest för mig själv. Men skolan sabbade den hobbyn eftersom man skulle skriva så mycket annat som inte för mig var så högprioriterat. Så här kommer min första lista och inte helt fel så handlar den om mig. Håll till godo!

Namn: Jenny Elisabeth Krantz
Ålder: 22 (29 Juni blir jag 23)
Civil status: Pojkvän sen 6 år tillbaka
Bor: Med pojkvännen, hans mamma, hennes man och hans son i ett radhus på Ringstorp. Jag och max bor på bottenvåningen med allt som behövs.
Arbete: Är utbildad föskollärare och grundskollärare och jobbar som förskollärare nu på en småbarns avdelning and i love it!
Älskar: Min hund framför allt, men så klart min Max, mina vänner som ligger mig närmast hjärtat.
Intresse: Spenderar mycket tid på helsingborgs brukshundklubb och tränar lydnad och agility, men hjälper även till på diverse kurser. Tränar även själv på aktiverum. SKulle vilja göra så mycket mer men tiden sätter ibland käppar i hjulet.
Närliggande mål: Både jag och Max kommer jobba hela sommaren och hoppas därför att någon av oss får ett fast arbete så att vi kan flytta till en egen lägenhet. Kankse hinner jag och Max att flytta innan mamma och pappa flyttar till sitt hus. hmmm!!!
Om 10 år: Om 10 år är jag snart 33 år. Jisses! jag hoppas att jag är frisk och att jag har alla mina kära runt omkring mig, vissa kommer förmodligen inte att bo i sverige men det går bra ändå. Jag och Max är gifta sen några år tillbaka och vi bor i ett hus med en trädgård där våra hundar kan busa och slappa. ååå känns lite hårt att tänka 10 år framåt i tiden då är Qing nästan 12 år. Min fina Qing är lite små gammal men jag tror nog att det är fart i honom då med. Annars håller nog vår andra hund mig i form.

Ja ingen lång lista men som man märker är det nog min hund som tar upp den största delen av min fritid.  Och med hund menar jag då en svart liten mellan pudel med namnet Qing. Han är en svart liten gangster som håller mig sysselsatt dagarna långa. Han har så mycket energi att jag ibland blir helt slut av att vara med honom. Det är mycket hundi ett litet format. Men han ger mig så mycket lycka och kärlek att jag kan inget annat än att älska honom mer än allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0