Puscha giiisen

Idag på jobbet skulle jag natta abrnen inför deras eftermaten vila. (Vilket jag älskar, för sådär efter maten är man lagom trött och det passar bra att slumra i 20-30 minuter) Jag skulle få en liten kille att somna så jag vagga honom lite och blundade själv. Handen vaggade honom av sig självt och jag låg och slumrade till helt plötsligt trycker han upp sitt gosedjur mot mig och säger: Pusch giiisen! Pedagog som jag är så pussar jag grisen på nosen (trynet) och slumrar om varpå jag känner att Grishelvetet är uppe i ansiktet på mig igen: Nenne puscha giiisen!  Självklart pussar jag grisen och kort där efter orkade inte de små ögonen titta på mig mer utan han somnade sött med GIIISEN tätt intill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0