Fotboll

Jag har sett en del fotboll i mitt liv och detta ofrivilligt. Men eftersom min sugerdaddy vill titta så gör jag det med honom! Men när jag tittar på fotboll gör jag allt annat än tittar på just matchen, det händer mycket bredvid. Bland annat har jag lärt mig vilka fonter de olika lagen har på sina tröjor och kan bara genom att titta på fonten säga vilket lag det är. Jag gillar även reklamen med bilen som kör genom reklamskyltarna. Men det jag har märkt är att alla lag har egen tränare, läkare, masserare och vattenflaskshållare (kallas även materialare, men mer än så kan det väl inte vara, pumpa bollar möjligtvis). Men det de flesta fotbollslag behöver allra mest är en lagfrisör. Hur ser de ut i håret? En frisyr hade inte skadat. Håret bara hänger och spelarna försöker toppa varandra med den mest originella frisyren efter den andra. Skitfult!

En annan sak som slagit mig är deras läkare som kan göra underverk. En spelare trillar blir fälld eller något och ligger och kvider jättelänge tar sig för sitt ben och vrider sig i smärta. Läkaren kommer in springande tittar lite på benet och sen är spelaren på fötter. Spelaren haltar två steg och sedan fit for figth. Vad gjorde läkaren? Sånna borde man anställa på sjukhus som bara tittar och sen klart, spring. Underverk!

Jag tänker en massa när jag kollar på fotboll och om Max råkar gå ut från rummet och kommer  springande tillbaks och skriker, varför sa du inte att det blev mål så fattar jag inget. Va, blev det mål, jag kollade ju på maskoten på läktaren, han har en grön tröja och lila byxor.

Ja just det! Fotbollen som de spelar med i Champions league är snyggast för den har massa stjärnor på sig. Har ni tänkt på det?

image298

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0