Big time

Ja! jag vet, jag har inte tid. Flyttar på fredag och jag har återupptagit tvåskift på samma dag. Jobbar i lägenheten nu in i det sista. Massor att göra MEN man kan bo där nu. Imorgon kommer rörmokaren och ska sätta in diskmaskinen och och ta bort allt i den lilla toaletten. Sen har inte han mer att göra. Det låter konstig, men på fredag flyttar vi in och då är allt så gott som klart. Förutom lite smågrejs som vi får göra under tiden vi bor där.

Max kallade nyss upp mig för att kolla på Qing som skällde. Ja och var satt han och skällde, jo på köksbordet och tittade på frolicskålen. Han knäcker mig denna hund..

By the way! är lite smått irriterad, ska på pudelpromenad på söndag och i inbjudan står det "om vädret tillåter" what the fuck. VILKET JÄVLA VÄDER! det är sådana personer som ger pudelägare dåligt rykte. Lite regn har väl inte skadat  ta på en regnoverall på hunden om den inte ska bli så blöt... Ja, jag stör mig... Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder (detta gäller även pudelägare) SKÄRPNING... (snö är ingen ursäkt heller för att hålla hundstakarn inne) IBland blir man bara besviken. Förra gången regnade det och ingen kom, bara vi, två pudlar och en dvärgpincher. Vad härligt det var att gå iskogen när det regnade, hundarna älskade det och vet ni vad, de torkade efteråt, de dog inte av regnet eller nått annat hemskt...  (approterande vattenhund) Ja, jag tror jag är klar nu, ska torka mig om munnen för jag har spytt färdigt...


Det är bara två lärare som kan stå och asgarva om ett skämt om motoriksvårigheter på dansgovlet en rätt så städad fredagsnatt..

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe, med komentaren om vädret tillåter (om du menade den på pudelklubbens forum) menade jag att snöstorm/vanlig storm kanske inte är ett lämpligt väder att gå på promenad, när man nu äntligen lyckars skrapa ihop en riktigt pudelprommis. Lite smått regn/snö tycker inte jag heller är någon fara!

2008-01-31 @ 10:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0