tankeverksamhet

Ibland sätter min annars väldigt slöa hjärna igång med att (hör och häpna) tänka. Då kör den igång för fulla muggar och jag blir helt slut. Idag sa jag återigen hejdå till Soffe, som jag gjort massor av gånger. Och det känns tufft så här i efterskott. Under själva farvälet känns det bara som ett vanligt hejdå. Men denna gång är det inte ett vanligt hejdå. För denna gång är det på riktigt, så klart kommer jag att träffa henne igen till sommaren, men då är hon bara på besök. Jag vet att hennes hjärta slår hårdare för USA, inte bara för The Guy utan för hela landet. Och vad kan jag göra mer än att vara lycklig för hennes skulle, att hon hittat det som hon letat efter. Självklart jättekul att ha en kompis i chicago som jag kan hälsa på, men jag gillar mer att ta en promenad med hunden och ta en sväng förbi. Men de svängarna förbi har blivit mycket mer specilla för varje gång för de har alltid inneburit ett farväl (men vi ses igen)

Hur det än blir så är jag glad att jag har Soffe i mitt liv och att jag har 1000 bilder (bokstavligt talat) som jag kan titta på och tänka på de stunderna vi haft tillsammans vissa är mindre klara(?) och vissa är glasklara. Vissa människor sätter spår i en och jag är glad att Soffe har satt spår i mig...

until next time mate...  S.Locke

image195

Kommentarer
Postat av: Sophie

Självklart är jag överlycklig som ska åka strax,men det är alltid blandade känslor. Hittills har jag dock klarat av att hålla mig någerlunda lugn och "känslokall" för alla hejdå med vänner.. Tills jag läste din blogg. Nu sitter jag här och bölar.. haha! seriöst. Nu känns det, nu förstår jag. Jag ÄLSKAR dig Jenny. Du kan vara säker på att du satt djupa spår i mitt hjärta med, och för det är jag lycklig. Jag ska inte vara ledsen för att vi är långt ifrån varandra, utan vara lycklig att jag saknar dig så mycket och slutsatserna av vad det betyder. All kärlek till dig. Lycka till med lägenheten och allt annat. Du är underbar!
På återseende...

2008-01-02 @ 23:46:57
URL: http://sophsweusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0