Qing i avel?

Har man en fin hund så har man=) Jag känner mig så stolt att det finns kennlar som kan tänka sig att använda Qing i avel. Idag fick jag en förfrågan och ikväll ska jag lämna mitt svar. Jag har pratat med min underbara uppfödare och hon ser inga problem med att jag låter honom paras. Men det finns en del som jag måste tänka på, inte bara när det gäller Qing men även tiken.

Efter att pratat lite med Max har jag (vi) bestämt att denna gång kommer inte Qing gå i avel. Jag har mycket som står på spel just nu. Just nu går det jättebra med lydnaden och Qing har börjat visa såna framsteg på lydnadsplanen och verkligen blivit säkrare på sig själv. Jag tror inte jag orkar ta tag i samma problem igen ifall han skulle få för sig att "klättra" eftersom efter parning kan det vara ett "problem". De tusenlappar jag hade tjänat är inte värt konflikter med Qing. Men självklart vill jag att hans fina sidor ska finns i framtiden. Men man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda, han kan nog jucka lika bra om några år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0