Promenad

Idag var det dags för pudelpromenad igen och det gillar Qing, jag hade däremot svårt att ta mig ur sängen. Ska uppsöka läkare igen för svullnaden och verken. Måste ju hända nått snart! Jag har kommit på att jag är trött på mänskligheten, fan vad folk kan vara tröttsamma. Med Qing har jag kommit fram till att han får klara sig själv, jag har tröttnat på att springa efter och skälla på honom när han gör något han inte får. Han får ta konsekvenserna själv, kommer han inte på min inkallning. Sorry! Ja, man kommer dit när man försökt allt. Plus att jag inte kan springa med svullna fotleder. Trött på folk också som ska ha så jävla mycket att säga om uppfostran när det gäller hundar. Det är så lätt att säga något när man ser en hund göra något för man vet inte vad som ligger bakom, vad som hänt innan och hur hunden är i vanliga fall. Jag är trött, så trött på det, folk som tittar snett och ger kommentarer om hur illa jag behandlar min hund. Jag behandlar inte min hund illa, jag uppfostrar honom. Ingen vet hur det är att ha en hund som min för jag känner honom bäst och för att jag inte ska gräva ner mig i negativa händelser så låter jag de nu passera och ja jag tar tag i min hund så han skriker. Men det konstiga är att när hans hundkompisar drar runt honom i pälsen så säger han inte ett knyst (dramaQing).


image279

      
Jag har börjat tänka i nya banor och Qing får verkligen hålla sig på matten. Det är slut på fjanterier, och jag ska säga att jag är jäkligty stolt över hur han blivit än så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0