Människor

Människor är ju ett släkte för sig. Var på hundutställning igår och fick min dos av idioter. Jag orkar inte med männsikor som hotar sina hundar med att om de inte skärper sig så får de sitta i bilen. Tror ni hunden tänkte, ja nu jävlar sitter jag still för annars får jag sitta i en varm bil. Nä, hunden tänkte, nu är apan arg och skäller och jag vill inte vara med den apan då så därför försöker jag smyga mig härifrån, men hon säger ju bilen, ska vi någonstans? Blä vad konstiga signaler denna apa har. Sen fick jag se ett prakrexemplar. När ens hund inte vinner eller får en bra placering i ringen så blir man skitförbannad... på hunden. Va fan är det? Om hunden hade vunnit hade det delats ut pussar och massor av beröm men när hunden gör exakt samma sak och domaren dömer bort den så är det en jävla hund som man kan skicka åt helvete. Snacka om att vara orättvis mot sin hund. Snacka om att apan sänder ut blandade signaler när hunden gör exakt samma beteende. Jag tappar direkt respekten för dessa människor och tycker att de helt enkelt är dumma i huvudet. Jag har varit med om det värsta nederlaget med min hund på en agilitybana i skåne, vill knappt säga vilken för om någon var där så vet de dirket vem vi är. Qing sket i banan och drog runder och skälde på allt och alla, han tog nummerskyltarna till hinderna och sprang runder med och lekte. Till sist tog han ett barns nalle och började bolla med och jag kunde inte få fatt i honom. jag behöll mitt tålamod fast att alla i publiken skrattade och tyckte att han var hur rolig som helst. Men jag gav mig inte, jag skulle in på banan igen och slutföra fast att han gång på gång stack iväg från mig. Det var en pärs, med Qing var ingen jävla hund som jag skulle kunna skicka åt helvete för jag hade missbedömt situationen, jag trodde att min hund skulle klara av störning och agility samtidigt. Efteråt kom det fram många som berömde mig för mitt tålamod och jävlar enamma. De ville även påpeka att jag hade en rolig hund=) Så ni männsikor som skaffar er hund efter hund, se till att ni har respekt för er hund och ser det som ett djur inte som en docka. Skäms!!!

Kommentarer
Postat av: sandra

fan va du e bra=)=) apan och vargen hahaha men du glömde den dräktiga kvinnan=)

Kommer antagligen ta en promenad upp till klubben idag=)

Puss mitt körsbär

2008-05-20 @ 11:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0