Träning

Söndagen gick ju verkligen i hundens tema. Tio timmar på brukshundklubben på en och samma dag, är det ett rekord?
Och som vanligt så förvånar min hund mig. JAg har haft lite problem på tävling att få till ställandet under inkallning (jag sätter hunden går ifrån 25 meter, kallar in och visar ett handtecken så att hunden ska stanna omedelbart fast att hunden kommer i full galopp. Kallar sedan in hunden efter det) Qing har stannat väldigt sent vilket gjort att jag missat en massa poäng. Men nu när vi skulle ha en specialltränare så tänkte jag att jag skulle träna det. Så, Jenny Wibäck (hundtränaren) sa att jag skulle visa en gång. Jag tänkte att han kommer inte stanna. Men jag kallar in och gör handtecknet, Qing stannade som om han aldrig gjort något annat i hela sitt liv. JAg blev helt chockad och Jenny sa: Vad är ditt problem, det är ju tio poäng. För att vara säker på att det inte var en en gångs händelse så gjorde jag om det och hundskrället stannade. Jaha jaja tänkte jag, det var ju det jag skulle träna. Men det fick blev att träna bort tugg på apporterna istället, vilket var väldigt givande...







Jag har en helt fantastisk liten arbetsmyra (arbetsnarkoman) Hade det inte varit för att han nog fått en släng av kennelhosta så hade han tränat Rallylydnad med mig på klubben imorgon. Men jag får åka dit själv och vad konstigt det ska bli. Han får ligga hemma hos mamma och pappa och kurera sig


Även Qing tyckte att det var lite kallt att komma hem efter all tid på klubben igår.



Kommentarer
Postat av: andrea

sv: tack så mycket:D

2008-11-25 @ 15:41:29
URL: http://lovethestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0