Why must I always be the focal point of attention...

Helgen som gått bjöd på träningsläger med hunden på brukshundklubben i Helsingborg. Det var kul, intressant och det gav mig en liten bit av självförtroendet, känslan och motivationen tillbaka. Alla som vanligtvis brukar vara på klubben och tävla med sin hund fick se Qing och mig när vi visade upp ett fint frittfölj (fotgående) Jörgen Jönsson (inte hockeyspelaren) som var instruktör sa efter vårt fritt följ att han inte hade några andra ord om det än Mangifikt. Jag och Qing kan. Som vanligt valde jag störningsträning med Qing och ännu en gång fick jag bekräftat och alla andra som lyssnade fick höra att Qing är inte en lätt hund. Qing är en hård och osäker hund vilket är en svår kombination. Men som jag sagt 1000 gånger, jag kommer aldrig ge upp med honom. Därför tog jag även ett beslut som lätt konstigt för andra: att inte tävla med Qing i lydnad mer i år. Ska du inte ha ditt första pris i år säger de gamla rävarna och tittar konstigt på mig. Då svarade jag: klart jag vill, men jag vill inte gå in och tävla för att få ett första pris i lydnadsklass 2, jag vill tävla för att få en lydnadschampion. Det är då dags att ändra träningsrutiner och tänka långsiktigt. Jag och Qing kommer komma dit en dag, en vacker dag dessutom...


regnet öste ner men vad gör det...


Jörgen ger mig instruktioner och Qing väntar på att få ta del av dem...


Belöningstime...


Jörgen gick efter oss närmare och närmare, mycket svårt för en mes som Qing


Qing blev jätteblöt och fick ligga i en fleccejacka i min famn...

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG ÄR LIKA ÖVERTYGAD SOM DU jENNY ATT NI KOMMER

BLI lYDNADSCHAMPION EN VACKER DAG OCH DÅ ÄR JAG DÄR OCH JUBLAR FÖR NI ÄR BÄST !



KRAMIZAR LENA

2009-08-20 @ 20:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0