Träning med Kitty

Har ju inte lagt in bilder sen träningen med Kitty Pedersen i Hallaröds skola...


Släppte alla pudlar lösa och alla klarade det fint.


Jag valde att träna störning med Qing. Alla som var på plats fick vara med i min övning. Inte röra sig eller ta ögonkontakt med Qing. (No talk, no touch no eyecontakt) Det gav honom utrymme att lukta och ta kontakt på hans vilkor.


Hundmänniskor ställer upp på det mesta. Qing skötte sig bra.


Sedan fick jag lite tips och tricks. Tack för det!


Vet inte om jag berättat att jag numera är rallylydnadsinstruktör och debuterade i en rallylydnadstävling med 99 poäng av 100 och vann den tävlingen. Jag är mer än nöjd men vet att jag var värd 100 poäng.
Så de så!

Kommentarer
Postat av: angelica

Hi hi satt och funderade på...undras vad som hänt om jag släppt lös Nixon där i den högen av krulliga poodels...ler han hade kännt sig sååå underlägsen och gömt sig mellan benen på matte sin...

// Kram

2009-01-22 @ 22:01:03
URL: http://angelico74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0