I come from a long line of quitters

Tjo, bloggtorka kan man inte kalla det, mest brist på tid och annat.

Nu ligger vi i startgroparna, eller rättare sakt vi rullar runt i dem. Vi har inte packat ännu, vilket i och för sig är rätt lugnt, vi åker ju inte förrän på Onsdag. Igår växlade vi pengar och man känner sig lite rik när man håller i baht, massor med sedlar. Vi var även på apoteket och shoppade loss, vi  behövde en kundkorg...

Idag har jag fixat med den vite pudlen i trimmet, mamma mia, det tog 2,5h att totta om och borsta henne. Men nu är hon fin och tovfri. Imorgon blir det Qings tur att raka nos, tassar, svans, öron och mage, sedan ska han i badet, fönas och klippas. Zamba måste jag även totta om och klippa klorna på. Ja, det är lite jobb med tre hundar.

Ikväll är det lungt, vi har tänt en brasa och en massa varmeljus, jag sitter i myskläder och har kikat på hus och på vårt hotell. Vi har även skrivit en lista på saker om vi inte får glömma...

Just det, jag har tappat rösten med, igår var den helt borta vilket gjorde det lite svårt att prata med barnen på jobb. Ett barn frågade var jag hade tappat den och det kan man ju undra...

Nu blir det lördagsmys och imorgon blir det en runda till Sibirien i Ängelholm...


Bjuder på en bild på mig och Zamba, här tränar jag henne på att inte släpa i fritt följ, jag har precis kastat en boll framåt när hon gått i bra position=)

nu kom max med varmt te och honung, han är fin min man!

Kommentarer
Postat av: Fia

Gud vad du är duktig med att frisera dina pudlar! :) Jag som tycker det är mycket pälsjobb men EN renrasig... Hon får ha lammklippning, det är rätt lätt att underhålla. Blandisen är lättare, dessutom är hon liten så det tar inte så lång tid :) Men det är ju roligt att pyssla med dom iaf :) Tiden du lägger ner lönar sig, dom är jättefina dina hundar!

2011-02-12 @ 19:57:45
URL: http://fiashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0