That's because my standards are too low

Ok, nog om flytt för ett inlägg, jag håller ju på med hundar med=)
I torsdags vågade jag mig ut på tävlingsplanen med Qing efter ett tvåårigt uppehåll. Anledningen till ett sådant långt uppehåll är att Qing är otroligt störningskänslig, osäker och känner att han måste stöta bort personer som han är osäker på (vilket är alla han inte känner) Men som sakt i torsdags tog jag mig ut, näst intill oförberedd. Med team Puccolas stöd i ryggen visade det sig att det funkade. Eftersom detta var en tävlingsträning är det inga resultat som visas offentligt och jag fick tävla i lydnadsklass1 (som vi klarade av 2007) eftersom ingen höll i lydnadsklass2 men vi gick ut och det enda jag tänkte på var att Qing skulle klara av störningen, klara av att stanna hos mig oavsett vad som händer, poängen struntade jag i. Lydnasklass1 momenten är något som qing kunnat som ett rinnade vatten och det visade sig att han kunde dem fortfarade, flera gånger under programet uppstod det tillfällen där Qing för två år sedan sprungit iväg för att skälla, men istället för att göra det stannade han kvar hos mig, vi genomförde alla momenten, 162 poäng av 200 och vi kom på en andra plats av nio tävlande. Det kändes skönt att få bekräftat efter många misslyckande att vi har vad som krävs, han kan den lille, och min skvallerträning har äntligen gett resultat. Poängen är något jag bortser ifrån även om de var hyffsat bra eller rent av bra. Men jag har alltid sakt att när jag väl tävlar och det går bra ska det vara närmare 200poäng vi kammar ihop.Jag blev så nöjd med tävlingsträningen och massa positiva minnesbilder tar jag med mig till framtida tävlingar.

Nu ska jag rasta hunden, byta om och gå på en föreläsning om tuffa möten och konflikter. Hoppas det blir någon god fika till=)

Kommentarer
Postat av: Erica

Grattis!!!! :) ni är så duktiga!! Kram

2011-05-12 @ 01:21:47
URL: http://www.ladivas.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0