Det finaste vi har

När ens hund är sjuk känner man sig helt hopplös, man kan inte göra mycket. Det gör ont i en hönsmammas hjärta. Qing har varit halt för en vecka sedan men blev bättre. Men tån vad ändå svullen och för några dagar sedan upptäckte jag torkat var runt naglen. Så idag fick Max ta honom till vetrinären och idag upptäckte Max även att han hade ont i eb baktass. Så hos vetrinären var det inte lätt för henne att titta på hans tassar så de fick söva honom. Max fick sitta hos honom till han hade blivit påverkad av den lugnande sprutan. Sen åkte Max och hämtade honom när operationen var klar. Två klor fick tas bort, så nu har han två stora bandage på höger fram och vänster bak, svårt att gå med andra ord. Sen har han ett litet bandage på höger tass där han fick sprutan. Han har även fått kortison och med lite tur så behöver han inte äta det resten av livet, eftersom det kan vara en möjlighet att han behöver göra det.

Ja, så det gör ont i mitt hjärta och jag tycker så synd om honom. Men han är vid gott mod om något lite medtagen. Tur att Max är ledig hela veckan och att jag tar långhelg.


Vår lilla kämpe


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars vår lille Qing !Tuffaste killen i stan :) !



Puzz Lena Svenne Zamba & Chelsea

2011-10-19 @ 08:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0