Kloavlossning (slo)

Vad vi trodde var en klo som lossnat visade sig vara mer än så, mycket mer. Qing har antagligen fått en autoimmun sjukdom, som gör att kroppen angriper sig själv och i detta fall klokapslarna (klorna). De vittrar sönder och blir porösa. När jag igår märkte att alla klorna på vänster baktass var påväg av så blev vi så klart väldigt ledsna. Efter att googlat runder fick vi reda på att under en 2 månaders period kommer alla klor att falla av och med lite tur kan friska klor växa ut. Väldigt tung fakta och det gör nog mer ont i mitt hjärta än i hunden. För han pinnar på som om allt var som vanligt, bryr sig inte om att han har strumpor på sig eller att vi har satt skor på honom. Han är sitt vanliga jag och jag skulle aldrig på något sätt äventyra hans livskvalité. Fast att alla klor snart är av på en tass så får vi titta och klämma hur vi vill utan att han visar på någon smärta. Han kommer få leva med detta men inte hela tiden, det kan komma och gå och med rätt medicinering kan han slippa det helt. Detta är fakta och det kan jag inte förändra eller förneka men jag kan välja hur jag vill se på faktan. Igår var jag ledsen men idag är det uppåt och framåt. Idag har jag varit runt i hela stan och köpt både det ena och det andra som rekommenderas på nätet av hundägare med erfarenhet. Nytt foder, olja som ska sprutas över maten, nya skor, nya strumpor, piller som är extra bra mot kloavlossning.


Hills foder: sensitive skin, extra omega3 och 6, samt andra essentiella oljor
Viacutan plus: Innehåller essentiella fettsyror för torr hud och håravfall, samt naturliga anitoxidanter
Aptus Biorion: Kosttillskott till hud och klor, rik på Bvitamin
Skor, Medipaw, den bästa skon enligt erfarna hundägare med hundar som har SLO. Har även köpt andra skor (de röda) men de trillar lätt av, Medipaw har fler kardborrband och även en dragsko.
Vanlig strumpor från hm i stl 19-21 med halkskydd under.
Prednisolon-kortison

Mycket står att det är bra för päls och hud, men det som är bra för pälsen och huden är lika bra för klorna. Nu ska jag bara införskaffa Aloe Vera kräm för att smörja in klorna med.

Nu ska jag testa de nya skorna på Qing och sedan ska vi bege oss ut på en promenad i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0