people kept ringing the bell

Hundträning...

På kvällsrundan provade vi på något nytt, Qing älskar att jaga efter pinnar och blir helt vild. Han kan springa tills benen ger vika. Vo har inte gjort det på länge och påvägen hittade han en pinne som han bar med sig länge. Eftersom det finns gott om grönområden här i vårt område så valde vi en stor gräsmatta som är inhängnad av buskar. Började kasta pinne. Men sen kom jag på att jag skulle utnyttja hans galna intresse för pinnen. Innan han skulle få pinnen kastad var han tvungen att prestera. Det var inte lätt, jag fick verkligen säga till honom och kämpa med honom. Fast att det var svårt så kämpade han på för att klara av de blandade känslorna (viljan att sprina mot Max för att försöka få tag i pinnen samt att stanna kvar, lyssna på mig och prestera) Det blev några fina fotgåenden, några läggande, inkallningar med ställande och utan ställande. Men för att lyckas var jag tvungen att säga till honom att lyssna och i slutändan fick han ju det han ville. PINNEN!

Nu sover han... Helt slut efter all tankeverksamhet, bara för en liten pinne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0