You were making out during Schindler's List?

Det händer saker varje dag, något litet kommer på plats och vi kan bocka av sakerna från listan.

Idag var vi på andra föräldrakursen som handlade om ammning och egenvård. Något som jag visst tyckte var lite jobbigt då jag blev snurrig och svimmfärdig, tog mig en liten paus och kunde sedan återgå till kursen. Märkligt, födsel, blod, skrik och massa snack om avslag, bristning med mera rör mig inte i ryggen. Dit längtar jag men ammining verkar vara jobbigt. Men som jag sa till min barnmorska efteråt: Jag är öppen för förslag och förändring, jag vill ge mitt barn det bästa så jag kommer växa in i ammningen. Bebsien låg med huvudet neråt men var fortfarande rörlig. Allt var bra, så återigen, MVG i att vara gravid.

Barnrummet:
Det går framåt:


Världens finaste gipsmage som Sophie hjälpte mig att göra. Jag tycker den är helt fantastiskt!!



Sänghimmel, svårt att fånga på bild, men jag har knytit ihop en gardin i toppen med ett spetsband och hängt lite band med hjärtan längs med och ett fint trähjärta som pricken över i:et.



En bokhylla i barnrummet:


Idag var vi även inom Baushaus och köpte en bänskskiva till skötbordet, vi köpte även en vaxduk att klä in den i:


Bänkskivan la vi på tävttmaskinen och jag är så glad över att jag har en kran bredvid skötbordet och att jag har en dörr rakt ut så vi kan kasta alla blöjor direkt.

Finaste tavlan har kommit upp på väggen:


Barnrummet är långt ifrån färdigt men det känns bra att man kommit en bit på vägen. Det ska inhandlas en korgstol, korgkista, hyllor, lampor mer mera. Men det kommer efter hand. Jag ska även sätta upp en text på spjälsängen samt fixa med lite annat. Skötbordet och allt runt det ska fixas med korgar, leksaker och lite annat mysigt pynt=) Men lite då och då och vi kommer vara klara lagom till bebisen anländer.


Kommentarer
Postat av: lena

Nu är det bara lilla Bäbis som fattas :)



2012-06-14 @ 21:22:30
Postat av: ems

Va fint ni gjort de! :D älskar magen i gips!

2012-06-17 @ 01:33:47
URL: http://cfcw.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0