From this moment...

En blivande mammas tankar:

Det känns helt ofattbart att jag ska bli mamma. Jag undrar så hur jag kommer bli som mamma, jag har tankar om hur jag vill vara som mamma. Men vad vet jag om hur jag blir när jag håller vårt barn i famnen. Jag vet exakt hur jag ska styra upp en barngrupp på 20 barn under en sagostund under toabesök och påklädning. Jag har utan problem matat 6barn under 2 år med soppa, vatten och bröd utan svårigheter. Men det är mitt jobb, där är jag pedagog, även om jag älskar mitt jobb och verkligen tycker om barnen på mitt jobb, varje individ brinner mitt hjärta lite extra för så går det inte att jämföra. Redan nu älskar jag den lille i min mage mer än allt annat, varje buff inneifrån gör mig varm och ett leende sprider sig över mina läppar. På fredag ska vi göra vårt rutinultraljud och jag bara längtar att få se bebisen, få det svart på vitt att det är en bebis där inne och att allt är bra. Även om vi redan sett pyret i vecka 6+0 och 7+2 med ett hjärta som pickade så fint så såg det mer ut som en makaron än en bebis.

Nedräkningen till fredag började redan förra veckan när vi fick kallelsen.

Bebis där inne om du bara visste vad vi längtar...


3,67mm liten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0